medhelp-logo-cmyk.svg
medhelp-logo-cmyk.svg

Medhelp blogg

HR-chef till MedHelp

HR-chef till MedHelp

 

Vill du arbeta i ett växande bolag inom e-hälsa med stark framtidstro och själv ha möjlighet att påverka? Har du erfarenhet samt brinner för att arbeta brett med HR-frågor? Då kanske du är en ny kollega till MedHelp! 

Vi söker nu en HR-chef för anställning hos MedHelp, i dagsläget betyder det att du är chef för en person. Denna roll innebär övergripande ansvar för alla HR-processer, budget samt utveckling. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. 
Tjänsten är tillsvidare och placeringen är i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! 

 

Arbetsuppgifter

I rollen som HR-chef är din huvudsakliga uppgift att utveckla och leda HR-arbetet framåt. Detta innebär att du kommer röra dig brett mellan olika arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar bland annat rekrytering, kompetensutveckling, ledning av HR-projekt, rutin- och policyfrågor samt rapportering. I vissa ärenden fungerar du som operativ men mycket av ditt arbete sker på strategisk nivå.


Exempel på arbetsuppgifter:

  • ansvara för processer kring personalförsörjning och rekrytering
  • strategisk kompetensutveckling
  • svarar för arbetsrättslig expertis
  • rådgivande i fackliga förhandlingar
  • hantera arbetsmiljöfrågor
  • ansvar för de årliga lönerevisionerna (lönehanteringen är utkontrakterad)

MedHelp AB är medlem i Almega Vårdföretagarna och lyder under deras kollektivavtal. Facklig representant är Lisa von Bothmer: [email protected]

 

Utbildning / Erfarenhet

För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen inom HR eller likvärdig utbildning samt minst 5 års erfarenhet av brett HR-arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av förändringsarbete, fackliga förhandlingar samt god erfarenhet av att ge råd och stötta i arbetsrättsliga frågor. Det är viktigt att du trivs med att arbeta brett med HR-frågor och att du har ett starkt verksamhetsfokus och är prestigelös i ditt arbete (både administrativt och strategiskt arbete ingår).

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Då en stor del av arbetet handlar om att vidareutveckla processer krävs det att du är en idérik person som gillar struktur och förändringsarbete inom HR-området. Du trivs med att hjälpa till där det behövs med både stora och små frågor. Du är en självgående person som är driven och effektiv med förmåga att tänka affärsstrategiskt och driva frågor vidare i organisationen. Vidare har du en god förmåga att samarbeta och är kommunikativ med en pedagogisk förmåga vilket du kombinerar med hög integritet. 

Du har goda kunskaper i MS Office och i engelska i såväl tal som i skrift

 

Kontaktpersoner

Joacim Jonasson Poolia, tel: 08-555 651 26

 

Läs hela platsannonsen och ansök här!

Topics: Lediga tjänster